در این مطلب می خواهیم با نحوه آنالیز سایت و ابزار های مهم برای آنالیز سئو سایت آشنا شویم پس تا آخر با ما همراه باشید. برای بهتر شدن و تغییر موقعیت سایت ابتدا نیاز است به یک درک درست و کامل از وضعیتی که در آن قرار داریم برسیم. این کاری است که افراد موفق برای رونق کسب و کار خود انجام میدهند. قبل انجام هر تغییری در سایت، باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرد، سپس نقاط قوت را ارتقا داد و نقاط ضعف را برطرف کرد.
برای داشتن یک سایت مناسب برای مشتریان یک کسب و کار نیز اوضاع به همین منوال است. شما باید مرتباً سایت خود را آنالیز و بررسی کنید تا ضعفهای خود را از بین ببرید. در نتیجه سایتی داشته باشید که بهترین خدمات را برای مشتریان ارائه میکند. یکی از مواردی که برای سایتهای کسب و کار باید مورد توجه ویژهای قرار گیرد آنالیز و بررسی سئو سایت است. آنالیز سایت برای شما این امکان را فراهم میکند تا بتوانید به نواقص سایت خود دسترسی داشته باشید و با برطرف کردن هریک از آنها به رتبهی بهتری در نتایج گوگل برسید.
یکی از وظایفی که تیم سئودیجیکو در قبال سایت شما دارد این است که به کمک ابزارهای آنالیز سئو وب سایت، سایت شما را بررسی کند و نتایج بدست آمده را تحلیل کند. سپس هر موردی که باید در سایت شما ارتقا یابد تا رتبهی بهتری داشته باشید را تمام و کمال انجام دهد.
فاکتورهای آنالیز سایت
بهبود رتبه سایت و بررسی آن باعث میشود سایت کسب و کار شما در صفحات ابتدایی گوگل قرار گیرند و این باعث میشود که سایت شما بیشتر دیده شود. همچنین مشتریان بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب خواهند شد. در نتیجه شما باید در سایت خود فاکتورهایی که در ادامه بررسی میشوند را رعایت کنید.
اما در بررسی سئو سایت چه مواردی مورد بررسی قرار گرفته خواهند شد؟ پس از اتمام فرآیند آنالیز سایت میتوانید چه مواردی را در سایت خود ارتقا بخشید؟ همچنین مراحل انجام تجزیه و تحلیل به چه صورت است؟
1. Google analytics & Webmaster
یکی از مهمترین مراحل تست و بررسی سایت است. ایجاد اکانتهای Google analytics و Google search console (webmaster) به شما این امکان را میدهند تا بتوانید بازدیدهای سایت خود را کنترل کنید. مخاطبان خود را بهتر بشناسید و پیشرفت یا عدم پیشرفت جایگاه خود را بررسی نمایید. Google analytics ابزاری برای ردگیری ترافیک سایت است. از این طریق شما میتوانید بررسی کنید که بازدیدکنندگان از چه کانالی وارد سایت شما شدهاند. به چه صفحاتی وارد یا از آن خارج شدند.
همچنین ابزار Google Webmaster آنالیز فنی سئو را برای شما امکان پذیر مینماید. اقداماتی از قبیل خطاهای خزندگان گوگل، لینکهای خراب، بررسی و تست رباتها و … بسیار کارآمد است.
2. Robots.txt
در گام بعدی آنالیز سایت باید فایل Robots.txt ایجاد و بهروز رسانی شود. این فایل به موتورهای جستجو نمایان میکند که به کدام صفحات دسترسی داشته باشند. کدام صفحات را ثبت (Index) کنند و کدام صفحه نباید ایندکس شود. اگر قصد ویرایش این فایل را دارید باید خیلی دقت کنید چون هرگونه ویرایش نادرست آن، باعث ناخوانا شدن فایل Robots.txt برای ربات های گوگل میشود. می توانید از سئوکاران ما کمک بخواهید تا به صورت جامع شما را راهنمایی کنند. همچنین برای گرفتن مشاوره نیز میتوانید درخواست خود را در صفحه مشاوره سئو سایت ثبت کنید.
3. HTML & XML sitemap
نقشه سایت یا sitemap.xml فایلی است که تغییرات انجام شده درون سایت را برای موتورهای جستجو مشخص میکند. در این فایل تمام لینک های صفحات سایت شما که در حالت index باشند برای ربات های خزنده گوگل به نمایش در می آیند و عملا مسیر راه را برای index صفحات سایت شما به ربات ها نشان می دهد. لازم به ذکر است که بعد از اینکه سایت خودتان را در google search console ثبت کردید، باید نقشه سایت خودتان را نیز در search console ثبت کنید.
4. استاندارد سازی آدرس ها
استاندارد کردن آدرسهای اینترنتی سایت (URL Canonicalization) مرحلهای بسیار مهم در سئو سایت است. نمایش عبارت “www” را ابتدای آدرس بررسی کنید. اگر میخواهید این عبارت در موتورهای جستجو نمایش داده نشود باید این گزینه را در Google Webmaster به ثبت برسانید.
این موضوع بین دامنههای http:// و https:// نیز صادق خواهد بود. میتوانید از redirect 301 نیز برای حل مشکل ثبت در Google Webmaster استفاده کنید. به این طریق هر آدرسی از سایت شما که در مرورگر جستجو شود کاربر به طور خودکار به آدرس اصلی منتقل خواهد شد.
اگر به این موضوع توجه نکنید بک لینکهای (back links) سایت شما با مشکل روبهرو خواهند شد. اگر لینکی در سایت دیگر به سایت www.example.com اشاره کند، تاثیری بر PageRank آدرس example.com نخواهد داشت.
5. اصلاح لینکهای خراب
لینکهای خراب منجر به دیدهشدن خطای Page not found یا خطای 404 میشوند. بنابراین لازم است آنها را اصلاح کنید. در غیر این صورت نمایان شدن این عبارت باعث سردرگمی کاربران میشود. به اعتبار سایت شما صدمه میزند و روی نرخ تبدیل سایت تاثیر منفی میگذارد. همچنین به رتبهی سایت شما آسیب میرساند.
6. تست سرعت در آنالیز سئو سایت
میتوانید با استفاده از ابزارهای متفاوتی نظیر GTMetrix سرعت صفحات مختلف سایت خود را بسنجید. بهتر است سرعت لود (Load) صفحهی اصلی سایت شما حداکثر 5 ثانیه باشد. اگر بیش از این باشد تعداد زیادی از کاربران سایت خود را از دست خواهید داد.
7. موبایل فرندلی
درصد بسیار بالایی از کاربران در طول روز با تلفنهای همراه خود در حال جستجو بین سایتهای مختلف هستند. این موضوع سبب شده است تا طراحی موبایل فرندلی (mobile friendly) تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربران داشته باشد. علاوه بر این طبق اعلام گوگل این موضوع یکی از فاکتورهای رتبهبندی نیز به حساب میآید پس در آنالیز سایت خود حتما آن را لحاظ کنید. شما می توانید در سرچ کنسول سایتتان، صفحاتی که ریسپانسیو نیستند را مشاهده کنید و برای حل این مشکل از کارشناسان سئودیجیکو راهنمایی بگیرید.
8. انتخاب کلمات کلیدی درست
انتخاب کلمات کلیدی مناسب و بررسی آنها یکی از اقدامات اصلی در آنالیز سئو است که باید در نظر گرفته شود. شما میتوانید با استفاده از ابزار های مختلف مثل Moz و … ، کلمات پرجستجو در سطح وب را پیدا کنید و آن ها را هدف قرار دهید. همچنین سئوکاران ما نیز با روش های مختلف، کلمات کلیدی دقیقی را برای صفحات سایت شما در نظر میگیرند که با این کار در واقع شما مخاطب هدفتان را با دقتی بالا هدف میگیرید.
9. متا تگها
متا تگها (meta tags) از جمله مواردی هستند که همواره در فرآیند آنالیز سئو سایت مورد بررسی قرار داده میشوند فارغ از هر ابزاری که استفاده میکنید. بهینه سازی تگ عنوان (title tag) به دریافت رتبهی بهتر کمک میکند. همچنین بهینه سازی تگ meta description به افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک شایانی خواهد کرد. از اهمیت تگهای h (h1, h2, …) نیز نباید غافل شد.
10. آنالیز رقبا
یکی از مهمترین اقدامات جهت تبیین استراتژی سئو، بررسی و آنالیز رقباست. آنالیز رقبا به شما کمک میکند برای تولید محتوا از چه تعداد کلمه باید استفاده کنید. همچنین نقاط ضعفی که رقبای شما دارند را نمایان میکند که شما باید سعی کنید که این ایرادات را در سایت خود برطرف کنید. برای آنالیز رقبا می توانید فاکتور هایی مانند عنوان مقاله، داشتن ویدیو، اسکیما، چگالی کلمه کلیدی، حجم محتوا و… را بررسی کنید.
11. سئو off page
سئو off page یا سئو خارجی به مجموعهای از اقدامات سئو گفته میشود که خارج از هستهی مرکزی سایت رخ میدهد. آنالیز سئو off page شامل آنالیز بک لینکها، آنالیز روشهای تبلیغات و بررسی میزان موفقیت فعالیت و کمپین های شبکه های اجتماعی مربوط به سایت است.
در واقع شما باید استراتژی مشخص و کارآمدی برای لینک سازی خارجی و سئوی خارجی سایت خود داشته باشید. ساخت این استراتژی ها نیازمند دانش و مهارت و تجربه در زمینه سئو است و سئوکاران حرفه ای آن را انجام می دهند. شما می توانید از کارشناسان سئوی ما مشاوره های لازم جهت سئو سایت خود را دریافت کنید و یا سئو سایت خود را به تیم سئودیجیکو بسپارید تا شاهد رشد سایت خود در مدت زمان کوتاهی باشید.
12. استفاده از ابزارهای بررسی سئو
برای دریافت اطلاعات مفید از وضعیت وب سایت خود بهتر است از ابزارهایی برای آنالیز سئوی سایت استفاده کنید. در ادامه به بررسی برخی از این ابزارها خواهیم پراخت.
ابزارهای آنایز سئو سایت
گام بسیار مهمی که برای آنالیز سئو سایت باید برداشته شود استفاده از ابزارهای مناسب است. امروزه ابزاهای متعددی وجود دارند که کار را برای ما آسانتر از همیشه خواهند کرد. اما انتخاب میان این ابزارهای قدرتمند کار دشواری است(البته باید به این نکته توجه داشت که میتوان از بیش از یک ابزار استفاده کرد و این موضوع بستگی به دقت مورد نیاز شما در آنالیز دارد). در ادامه میخواهیم ابزارهای موجود را با فاکتورهای متفاوت مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در انتخاب ابزار برای آنالیز سایت کمک کنیم.
1- Woorank
یکی از بهترین و سریعترین سایتها برای آنالیز سئو سایت است. این ابزار سایت شما را مورد بررسی میدهد و گزارشی اجمالی از سئو داخلی و خارجی سایت به شما ارائه میکند. اگر حساب کاربری خود را ارتقا دهید، این ابزار گزارشات دقیقتری را نیز به شما نمایش میدهد.
woorank به شما 7 روز استفاده رایگان و بدون محدودیت را پیشنهاد میدهد. همچنین برای استفاده از این ابزار زمانی که وارد سایت میشود باید ابتدا url سایت خود را وارد نمایید. سپس روی دکمهی Create review کلیک کرده و گزارشی 8 بخشی از این سایت دریافت کنید.
سپس آدرس سایت را در کادر مخصوص به آن وارد کرده تا ابزار Site review برای شما به نمایش درآید. ابزار Keyword tool روند تغییرات رتبهی سایت شما را در هر کلمهی کلیدی نمایش میدهد. در عین حال فعالیت سایتهای رقبای شما را نیز در همان کلمهی کلیدی آشکار میسازد. Site crawl نیز مانند خزندگان گوگل نواقص فنی سایت شما را مشخص خواهد ساخت.
با حساب کاربری خود میتوانید به مدت دو هفته از جعبه ابزار پیشرفتهی Woorank استفاده کنید. همچنین میتوانید از نسخه Pro این ابزار استفاده کنید که نیازمند پرداخت هزینهای معادل 49 دلار است.
2-SEO site checkup
یکی از سایتهای تحلیلگر سئو است که سایت شما و رقبای انتخابی شما را مورد بررسی و آنالیز قرار میدهد. براساس نتایج بدست آمده پس از اتمام فرآیند آنالیز سایت، نمرهای (مقداری عددی) به موارد بررسی شده در سایت شما اختصاص میدهد.
مواردی که این سایت مورد بررسی قرار میدهد:
- مشکلات متداول در سئو (seo common issues): تمامی موارد سئو اعم از کلمات کلیدی، فایل robots.txt، فایل sitemap.xml، کدهای HTML و url سایت را مورد بررسی قرار میدهد.
- بهبود سرعت سایت (speed optimization): در این بخش موارد مربوط به سرعت لود (Load) سایت تحلیل میشوند. مواردی مانند اندازهی صفحه، کش(cache) سایت و همچنین سرعت سرور آنالیز میشوند.
- امنیت (security): ویژگیهای امنیتی سایت شما را بررسی میکند و نقص آن را گزارش میکند.
- شبکههای اجتماعی (social media): در این بخش دستاوردهای شما در شبکههای اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرد.
3- Site auditor
یکی دیگر از سایتهای آنالیز سئو سایت است که اطلاعات مفیدی را برای شما نمایش میدهد. این ابزار همواره یک گزاش کلی از سایت شما بازتاب میکند. همچنین این ابزار توسط Raven tools فراهم شده است که به شما این امکان را میدهد که به مدت 14 روز از آن به صورت رایگان استفاده کنید.
قابلیتهای این ابزار عبارت است از:
- لینکها (Links): لینکهای داخلی و خارجی سایت شما را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را برای شما ارسال میکند. لینکهایی که بررسی میشوند شامل لینکهای شکسته، no-follow و anchor text هستند.
- عکسها (Images): در این بخش تمامی عکسها و تصاویر موجود در سایت شما مورد بررسی قرار داده میشوند. همچنین این ابزار متا دیتا (meta data) های مربوط به هر عکس مانند نام فایل، Alt و اندازهی تصاویر را آنالیز میکند.
- متا (Meta): این ابزار قادر است تا مهمترین متا دیتا(meta data)های سایت و همچنین صفحات کپی (duplicate) یا بسیار مشابه را شناسایی کند و در بهبود آن شما را راهنمایی کند.
- محتوا (Content): مهمترین محتوای متنی سایت شما تحلیل و بررسی میشود. عناوین(title)، تعداد لینکها، تعداد کلمات، وجود محتوای کپی و … از مواردی است که در این بخش نمایش داده میشوند.
4- HubSpots Marketing Grader
وجه تمایز این ابزار با سایرین این است که تمرکز اصلی آن روی فعالیت سئوی سایت شماست. همچنین این سایت برروی استراتژیهای کسب و کار شما نظارت دارد.
گزارش حاصل از فرآیند تحلیل و آنالیز سئو سایت شما ویژگیهای زیر را داراست:
- سئو (SEO): این سایت سئوی داخلی و خارجی سایت شما را با جزییات فراوان مورد بررسی قرار میدهد که به شما کمک بزرگی خواهد کرد.
- شبکههای اجتماعی (social media): در این قسمت فعالیتهای شما در شبکه های اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد. حساب کاربری شما در فیس بوک(face book)، توییتر(twitter) و اینستاگرام(Instagram) مورد بررسی قرار میگیرند. همچنین لینکهای موجود در پروفایل شما بررسی میشوند که آیا به صفحهی اصلی سایت شما متصل هستند یا خیر؟
- موبایل (Mobile): این ابزار میتواند موبایل فرندلی(mobile friendly) بودن سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. همچنین به دو سوال مهم پاسخ داده میشود. سایت شما در صفحه نمایش تفلن همراه به چه شکل است؟ آیا از متا تگ view port استفاده کردهاید یا خیر؟
- تولید سرنخ (lead generation): اثر بخشی لندینگ (Landing) سایت شما را بررسی میکند.
5- site analyzer
یکی دیگر از ابزارهای آنالیز سئو سایت است که 71 داده در مورد سایت شما را به نمایش میگذارد. همچنین این 71 داده را در 5 گروه طبقهبندی میکند. پس از اتمام تمامی مراحل آنالیز، گزارشی اجمالی به شما تحویل داده میشود که شامل رتبهی جهانی، دسترسی پذیری، طراحی، چندرسانهای و رتبههای شبکهای میباشد.
- طراحی (Design): این بخش نمایان میکند که ترتیب و دیاگرام قرارگیری المانهای(elements) HTML/CSS در سایت چگونه است.
- متن (Text): اطلاعات مهمی در رابطه با متون قرار گرفته در سایت شما نمایش داده میشود که عبارتند از عنوان(title)، توزیع و حجم کلمات کلیدی و تگهای h(h1, h2, …).
- چندرسانهای (multi media): این بخش به بررسی عکسها و تصاویر اختصاص داده شده است. استفاده از Alt، آیکونها(Icons) و فریمها(frames) مواردی است که در این بخش مورد بررسی قرار میگیرند.
- شبکهای (networking): لینکهای درونی در این بخش پوشش داده میشوند. مواردی که توسط این ابزار قابل بررسی هستند عبارتند از تعداد لینکها، لینکهای no-follow و همچنین ایندکس(index) سایت مانند فایلهای robots.txt و sitemap.xml.
6- SEO workers
این سایت یکی از بهترین ابزارهای بررسی سایت را برای شما فراهم کرده است. پس از این که url سایت خود را وارد کردید گزارشی برای شما آماده میشود که شامل بخشهای زیر است:
- http headers check: در این بخش آدرس صفحاتی از سایت که به عنوان نتیجه به کابران نمایش داده میشوند بررسی میشوند.
- head elements: مهمترین تگهای(tags) صفحه اعم از title, meta description, … را به همراه چند توصیه برای بهبود آنها بازمیگرداند. برای هر یک از مواردی فیلمی را به نمایش میگذارد تا شما را هرچه بهتر راهنمایی کند.
- کلمات کلیدی مرتبط صفحه: این ابزار شناخته شدهترین کلمات کلیدی صفحه(بر اساس حجم کلمات) را به شما ارائه میکند. ابزار راهنمای بسیار خوب و جامع است که برای اثبات این قضیه چند(معمولا 2 الی 3) عبارت کلیدی را نیز به شما نمایش میدهد.
- کلمات کلیدی در عبارت جایگزین(Alt) عکسها: لیستی از عباراتی که در Alt عکسهای موجود در هر صفحه قرار دارند نمایش داده میشوند.
7- Lipperhey
ابزاری است که اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما قرار میدهد. مانند باقی ابزارها گزارشی کامل از url سایتی که در اختیارش قرار دادید بازمیگرداند.
این گزارش حاوی رتبههای عددی و 4 بخش زیر است:
- سئو داخلی (on-page seo): در این بخش مشخص خواهد شد که سایت شما چه مقدار در بهینه سازی المانهای(elements) html خود موفق عمل کرده است.
- طراحی (design): ابتدا این ابزار نشان میدهد که آیا سایت شما میتواند در صفحاتی به اندازهی تلفنهای همراه ظاهر خود را حفظ کند یا خیر؟ همچنین المانهای(elements) دیگر که مربوط به طراحی سایت میباشند را نمایش میدهد.
- میزبانی وب(hosting): اطلاعاتی مبنی بر زیرساختهای میزبانی وب سایت شما بازگردانده میشوند. به عنوان مثال محل قرارگیری سرور، آدرس IP میزبانی وب، سرعت دانلود و دامنههای ریدایرکت(redirect) شده توسط این ابزار مورد بررسی قرار میگیرند.
- بازدیدکنندگان (visibility): تعداد بازدیدکنندگان سایت(نرخ CTR) شما را تخمین میزند. همچنین در engagement گرفتن در شبکات اجتماعی به شما کمک خواهد کرد.
8- UpCity free SEO report card
مانند سایرین سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و گزارشات خود را در قالب کارت نمایش میدهد. در این کارنامه نمره سایت شما(مقدار عددی) نمایش داده شده است. که این نمره بر اساس 18 عملکرد که در 6 گروه دستهبندی شدهاست نمایش داده میشود.
- لینک سازی (Link building): این بخش بک لینکهای (back links) سایت شما و تعداد آنها را بررسی میکند.
- آنالیز سئو داخلی (on-site analysis): سوالی در این بخش مطرح شده و به آن پاسخ داده میشود. آیا کلمهی کلیدی در عنوان(title) و متن صفحه استفاده شده است یا خیر؟
- آنالیز رتبهبندی (rank analysis): در این قسمت بررسی میشود آیا سایت شما در کلمهی کلیدی هدف در موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ(bing) و … رتبه دارد یا خیر؟
- دسترسی پذیری سایت (website accessibility): در این دسته بندی اطمینان حاصل میشود که سرعت لود(Load) صفحهی اصلی سایت شما مناسب کاربران عجول امروزی باشد. همچنین در دسترس بودن سایت شما برای موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته میشود.
- معیارهای اعتماد (trust metrics): در این بخش سایت شما از نظر امنیت مورد استفاده قرار میگیرد. در پایان این بخش به این سوال پاسخ داده میشود که آیا سایت شما میتواند مورد اعتماد کاربران قرار گیرد یا خیر؟
- ایندکس فعلی (current indexing): این بخش بررسی میکند که آیا سایت شما توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و فایرفاکس(fire fox) و … ایندکس میشود یا خیر؟
9- SEOptimer
ابزاری رایگان برای آنالیز سئو سایت است. این ابزار فاکتورهای رتبهبندی url وارد شده را بررسی میکند. پس از اتمام مرحلهی تجزیه و تحلیل، خلاصهای از مهمترین نتایج را در 7 دسته بیان میکند.
- لینکهای داخلی و خارجی (internal and external links): تمامی لینکهای داخلی و خارجی سایت شما را پیدا کرده و نمایش خواهد داد.
- پروندههای اضافی (additional files): در این بخش پروندههای اصلی سایت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این پروندهها فایلهای robots.txt و sitemap.xml هستند.
- دامنه و سرور (server and domain): در این بخش اطلاعاتی در مورد سرور، آدرس IP، سرورهای نام(name servers) و … ارائه داده خواهد شد.
- سیگنالهای رسانههای اجتماعی (social media signals): این ابزار قادر است تعداد به اشتراک گذاری url در لینکهای موجود در فیس بوک(face book) و google+ را نشان میدهد.
10- free SEO analysis by web gnomes
این ابزار آنالیز سئو سایت اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد تا بهرهگیری از آن بتوانید سایت خود را ارتقا دهید. این سایت 20 فاکتور مهم را در سایت شما مورد بررسی قرار میدهد و نتایج بدست آمده را به 5 دسته تقسیم میکند و به شما نمایش میدهد.
- محتوا (content): در حقیقت محتوای متنی سایت شما را اعتبارسنجی میکند و به این سوال پاسخ میدهد که آیا این محتوا برای خوانندگان ارزشمند است یا خیر؟
- آدرس URL: میزان بهینه بودن آدرس URL صفحه را مورد بررسی قرار میدهد.
- نشانه گذاری: در این بخش به این سوال پاسخ داده میشود که آیا از برچسبهای بهینه شده(در کدهای HTML) در سایت استفاده شده است یا خیر؟
11- nailpatel
نتایجی که از تحلیل و آنالیز این ابزار بدست میآید براساس فاکتورهای سئوی مورد نظر گوگل و الگوریتمهای موتورهای جستجو رتبهبندی میشوند. حساب کاربری رایگان این ابزار دارای محدودیتهای فراوانی است. اگر میخواهید از کلیهی قابلیتهای استفاده کنید باید حساب خود را به premium ارتقا دهید.
همچنین اولین گزارشاتی که پس از آنالیز دریافت میکنید شامل اطلاعاتی نظیر title tag، title meta description، urlهای اشتباه و مشکلات فنی است.
12- Ahrefs
یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای آنالیز سئو است که اکثر قابلیتهای آن غیررایگان است. یکی از مواردی که توسط این ابزار به صورت حرفهای مورد بررسی قرار میگیرد بک لینک(back link) است. علاوه بر لینکها، به کمک ابزار Ahrefs شما میتوانید مشاهده کنید که چه مقدار از بازدیدکنندگان از طریق جستجوی مستقیم جذب سایت شدهاند.
گزارشی که سایت برای شما نمایش میدهد شامل موارد زیر است:
- محتوا (content): محتوای متنی، کلمات کلیدی و چگالی کلمات کلیدی توسط این ابزار مورد بررسی قرار میگیرند.
- تگهای html (html tags): کلیهی تگهای موجود در فایلهای html سایت و همچنین بهینه بودن آنها بررسی میشوند.
- بهینهبودن تصاویر (image optimization): در این بخش تصاویر مورد بررسی قرار میگیرند و بهینه بودن آنها(از نظر حجم و اندازه) به بحث گذاشته میشود. همچنین ویژگی Alt تصاویر نیز بررسی میشود.
- بهینه بودن فایلهای js, css (js and css files optimization): همانند فایلهای html باید بهینه بودن فایلهای js, css نیز مورد بررسی قرار گیرند.
13- Moz
سایتی است که در آنالیز سئو سایت بسیار قدرتمند است. اکثر قابلیتهای غیررایگان است و شما نیازمند ارتقا حساب کاربری خود دارید تا بتوانید از ویژگیهای این ابزار به طور کامل استفاده کنید.
Moz همچنین دارای ابزارهایی رایگان مانند keyword explorer و open site explorer است که استفاده از آن با محدودیت همراه است. میتوانید به صورت ماهانه و به طور رایگان حداکثر 20 کلمه یا عبارت کلیدی را در keyword explorer جستجو کنید.
همچنین Mozbar نام افزونهای است که برای مرورگر گوگل کروم منتشر شده است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد. این اطلاعات شامل page authority، domain authority و spam score است.
سایر ابزارهای آنالیز سایت
small seo tools – the web checker – nibbler – seo analyzer – SEMrush – meta tag analyzer – bing seo analyzer
در پایان، برای بهبود سایت خود و ارتقا رتبهی آن در نتایج گوگل لازم است ابتدا از وضعیت فعلی سایتتان آگاه شوید. سئوکاران حرفه ای آژانش تخصصی سئودیجیکو سئوی فنی، داخلی و خارجی سایت شما را بهبود میبخشند و با ارتقای سئو وبسایت شما، ورودی سایت شما بالا رفته و در پی آن، درآمد شما نیز افزایش مییابد. پس همین الان سفارش سئو وب سایت خود را در صفحه سفارش سئو ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. جادوی سئو را با سئودیجیکو تجربه کنید.
( آنالیز سایت ، آنالیز سئو سایت ، آنالیز رایگان سایت ، آنالیز سایت توسط گوگل ، آنالیز سایت فارسی ، آنالیز سایت رقیب ، آنالیز سایت وردپرس ، بررسی سئو سایت ، بررسی سایت )
nd6osq
۶ueadh