اطلاعاتی را که در این صفحه در ارتباط با سوشیال سیگنال ها یا همان شبکه های اجتماعی می خوانید، به طور کامل و عملی بررسی شده است؛ شما در حال خواندن تجربه های ما در زمینه سوشیال مارکتینگ هستید پس خواهشا با دقت توجه کنید!
تمامی کسب و کارهای اینترنتی دارای وبسایت خود برای ارائه خدمات هستند. همچنین صاحبان این کسب و کارها میدانند برای فروش و جذب مشتری بیشتر باید بهسراغ متخصصین سئو رفته و رتبه سایت خود را بهبود بخشند. یکی از روشهایی که امروزه در سئو، برای اننتشار و پروموت محتوا بسیار جدی گرفته میشود، استفاده از شبکههای اجتماعی فعال است.
شبکه اجتماعی فعال یعنی داشتن یک حساب کاربری که تولید محتوا میکند، از خدمات بهروز شما را مطلع میسازد، به پیام مشتریان پاسخ میدهد و حاوی لینکهایی است که مخاطبین را به سایت ارجاع میدهد. هر لینکی که توسط کاربر در صفحات اجتماعی شما کلیک میشود، او را به صفحهای در سایتتان انتقال داده و در واقع سیگنالی را بهسمت سایت ارسال میکند که اصطلاحا به آن سوشیال سیگنال گفته میشود.

سوشیال سیگنال چیست؟
شما نیازمند این هستید که سایت خود را سئو کنید. یکی از مهمترین نکاتی که باید در سئو سایت خود به آن توجه کنید سوشیال سیگنال است. حتما تا بهحال با مقالات علمی زیادی مواجه شدید و دیدهاید هر مقالهای دارای بخشی است بهنام ارجاعات. هرچه تعداد ارجاعات در مقاله بیشتر باشد ارزش علمی آن مقاله نیز بیشتر خواهد بود. هرچه لینکهای داخلی استفاده شده در سایت شما در جای درستتری قرار داده شوند، گوگل سایت شما را معتبرتر از سایرین دانسته و رتبه شما را ارتقا میدهد.
اما آیا فقط لینکهای داخلی ارزشمند هستند و سبب ارتقا رتبه شما میشوند؟ قطعا چنین نیست! یکی از نکاتی که گوگل زیر ذرهبین خود قرار میدهد، تعداد لینکهایی است که با فشردن آن کاربران به سایت شما منتقل میشوند که اصطلاحا به این لینکها، لینکهای خارجی گفته میشود.
بنابراین شما باید لینکهایی را داشته باشید تا کاربران با کلیک بر روی آن ها به سایت شما برسند. یکی از راههایی که میتوانید از اینگونه لینکها استفاده کنید این است که آنقدر مطالب علمی و ارزشمند بنویسید که دیگران مجاب شوند از آن استفاده کنند و به صفحهای از سایت شما، نوشته خود را ارجاع دهند. این راه اصلا ساده نیست!
یکی از دیگر راهها خریداری لینک است که باید هزینه هنگفت و تقریبا پر ریسکی برای لینک سازی خارجی سایت خود کنید! سادهترین و بهترین راهی که امروزه شبکه های اجتماعی برای ما به ارمغان آوردهاند داشتن حساب کاربری فعال است. بنابراین باید برای خود حساب کاربری در سوشیال مدیا (social media) ایجاد کنید تا بتوانید با انتشار لینکها، هم سایت بهتری از نظر گوگل داشته باشید و هم مخاطبین بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.


با هربار فشرده شدن یک لینک کاربر جدیدی از سایت شما دیدن میکند. بازدید سایت شما بالاتر میرود، گوگل استقبال بیشتری از سیگنالهای ارسال شده بهسمت شما میکند و در نتیجه وب سایت شما بیشتر ترفیع پیدا می کند.
در پی آن، حجم ترافیک و مشتری سایت شما بالا می رود و کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا می کند. امروزه به پکیج نامبرده سوشیال سیگنال گفته میشود. یعنی سیگنالهای خارجی که از سمت شبکههای اجتماعی بهسمت سایت شما روانه میشوند.
سوشیال سیگنال چه تاثیری بر سایت ما می گذارد؟
سوشیال سیگنالها تاثیرات زیادی بر سایت ما میگذارد که در ادامه به هرکدام جداگانه خواهیم پرداخت:
1.سئو بهتر با سوشیال سیگنال ها
خزندگان موتور جستجوی قدرتمند گوگل وظایف مخصوص و متفاوتی دارند. یکی از وظایفی را که باید انجام دهند این است که لینکهای درون یک سایت و لینکهای خارجی که از جانب سایتهای دیگر یا شبکه های اجتماعی به سمت سایت سیگنال میفرستند را با دقت بررسی کنند. قدم اول صحت و سلامت این لینکهاست. پس از سلامت تعداد و ارزش محتوا مبدا را بررسی میکنند. بنابراین توجه به این نکته باعث میشود سایت خود را بهتر سئو کنید.
2.ارتقا رتبه
قطعا میدانید باید چه نکاتی را درنظر داشته باشید تا سئو بهتری داشته باشید و در نتیجه مخاطبین بیشتری را بهسمت سایت خود جذب کنید. در سئو کردن نیز باید اولویت بندی کنید که کدام معیارها را گوگل برتری داده و از کدام بخش ها برای بهبود سریعتر رتبه سایت خود اقدام کنید. بازدید سایت، تولید محتوا، سرعت سایت و لینکهای داخلی و خارجی اهمیت زیادی برای شما دارند. اما چگونه میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید؟! جواب: با داشتن حساب کاربری فعال در شبکه های اجتماعی.
3.بازدید سایت
امروزه کمتر کسی وجود خارجی دارد که از تلگرام و اینستاگرام و در یک کلام سوشیال مدیا استفاده نکند. بنابراین با فضایی روبرو هستیم که در سرشماریها جزو پرجمعیتترین کشورهای جهان است! برای مالکان کسب و کار اینترنتی جمعیت و تراکم آن مهمترین بخش کاری محسوب میشود. بنابراین اگر نقشه راهنمایی را در این شبکه ها قرار دهید عده زیادی مسیر مطلوب شما را طی خواهند کرد. بنابراین اگر لینکی را در این شبکه ها در جای درست به اشتراک بگذارید، افراد بیشتری روی آن کلیک کرده و بازدیدکنندگان بیشتری از سایت شما دیدن میکنند.
4.تولید محتوا
یکی از مهمترین اقدامات شما برای سئو تولید محتوا و بازاریابی محتوایی خواهد بود. اگر جز این بود مخاطبین به چه دلیلی سایت شما را در مرورگر خود باز کنند. شما در حساب کاربری خود نیز باید محتوا تولید کنید که این محتوا شامل متن، عکس، ویدئو و پادکست است. به هرتعدادی که میخواهید میتوانید در اینستاگرام عکس قرار دهید، هرحجمی که دوست دارید ویدئو در یوتیوب بگذارید و در تلگرام پادکستهای خود را قرار دهید.
5.سرعت سایت
سایت شما هرچه سنگینتر باشد سرعت load آن کاهش می یابد. سنگینی سایت یعنی عکس با تعداد و حجم بالا، ویدئو با حجم بالا و فایلها صوتی پرشمار آپلود شده در سایت. بنابراین شما بهراحتی میتوانید با به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی و لینک دادن به سایت خود از سنگینی سایت جلوگیری کنید. مثلا به جای اینکه در هاست خود ویدیو آپلود کنید، می توانید در یوتیوب یا آپارات ویدیو را آپلود کرده و در سایت خود لینک آن ویدیو را برای نمایش قرار دهید. این یعنی یک تیر با دو نشان!
6.لینک خارجی
سوشیال سیگنال که برخواسته از لینکهای متعدد است بسیار برای گوگل ارزشمند است و رتبه سایت را ارتقا میدهد. بنابراین با قرار دادن لینکهایی که به سایت شما آدرس میدهند از نعمت سوشیال سیگنال بهرهمند شوید! خودتان تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.




لطفا فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید تا کارشناسان سئو تیم ما سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و تحلیل کنند.

از مزایای شبکه های اجتماعی چگونه بهره مند شویم؟
برای اینکه سوشیال سیگنال را برای سایت خود تبدیل به یک امتیاز کنید راه سختی در پیش ندارید. کافی است یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی پرکاربر نظیر اینستاگرام یا تلگرام داشته باشید. حساب کاربری خود را در حالت فعال نگهدارید یعنی در بازههای زمانی منظم محتوا قرار دهید. همچنین حساب های خود را در حالت مخصوص بیزینس و کسب و کارها (professional account یا business mode) قرار دهید.
در ادامه به بررسی برخی شبکههای اجتماعی معروف خواهیم پرداخت.
1.اینستاگرام
به گالری اینستاگرام خوش آمدید! شما بهراحتی میتوانید در اینستاگرام محتواهای متنوع قرار دهید. عکسها و تصاویر، فیلمهای کوتاه یک دقیقهای و خب ویژگی جذابی که به آن اضافه شده بهنام IGtv که به شما اجازه میدهد فیلمهای بیشتر از یک دقیقه هم قرار دهید.
بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، از اینستاگرام برای بازاریابی محصول خود استفاده میکنند.صرفنظر از ویژگیها، تعداد زیاد کاربران باعث شده است که اینستاگرام به محیطی ایدهآل برای کسب و کارها تبدیل شود. بسیاری از کاربران پرطرفدار در اینستاگرام علاوه بر تولید محتوایی که برایشان فالوور(follower) جذب میکند، برای دیگر کسب و کارها نیز تبلیغ میکنند و پول هنگفتی از این طریق بدست میآورند. به این افراد اصطلاحا Influencer گفته میشود. بنابراین اینستاگرام برای تبلیغات اکثر کسب و کارها بهترین محیط است.
خارج از بحث تبلیغات، محتوایی که در اینستاگرام قرار میدهید نیز مهم است. میتوانید از چند اسلاید استفاده کنید و در هرکدام متنی چکیده قرار دهید که این متن نیز میتواند در رابطه با کسب و کار شما یا نکاتی علمی در راستای کار شما باشد. ویدئوهای کوتاه خیلی کاربردی و حائز اهمیت هستند. ویدئو معرفی، ارائه خدمات و پکیجها و کلیه اطلاعاتی که از کسب و کارتان میتوانید در یک دقیقه یا کمتر تولید کنید را در پیج اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید. همچنین شما میتوانید از IGtv در اینستاگرام استفاده کنید و ویدئوهای طولانیتری منتشر کنید.
نکتهای که در اینستاگرام وجود دارد داشتن امکان تخمین است. تعداد لایک، تعداد کامنت، share & saved، تعداد view و فالوور به شما این اجازه را میدهد تا متوجه شوید کاربران کدامیک از خدماتی را که ارائه میدهید بیشتر میپسندند و دنبال آن هستند. متوجه می شوید کدام محتوا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تا بتوانید برای افزایش مخاطب، محتوای مرتبط با آن را تولید کنید. همچنین میتوانید نظر کاربران را درمورد کار خود بدانید با بررسی کامنتهایی که در زیر پستهای شما قرار میدهند.
استوری و لایو(live & story) از دیگر خدمات جذاب اینستاگرام هستند. درواقع از استوری میتوانید به عنوان یک خبرنامه استفاده کنید و آخرین اخبار در رابطه کسب و کار خود را منتشر کنید. در این صورت کاربران نسبت به خدمات شما بهروز میشوند و سراغ آن را از شما میگیرند. شما در لایو نیز میتوانید با مخاطبین خود در ارتباط باشید و به سوالات آنان پاسخ دهید.
قابلیتهای اینستاگرام به اینجا ختم نمیشود. ویژگی دیگری که برای کسب و کار شما مهم است ارتباط هرچه بهتر با مشتری است. یکی دیگر از قابلیتهایی که این نرمافزار برای شما به ارمغان آورده است، دایرکت است. شما میتوانید با کاربران خود از این طریق به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید و حتی انتقاداتشان را بشنوید.
بهطور خلاصه اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اکثر کسب و کارها محسوب میشود. عکس، ویدئو(1 دقیقهای یا بیشتر)، لایو، استوری، دایرکت، کامنت و ریاکشن کاربر نسبت به محتوای شما تنها بخشی از ویژگیهای این نرمافزار پرقدرت هستند.



2.تلگرام
کلی قابلیت تنها در یک اپلیکیشن! نرم افزار تلگرام نزد ما ایرانیها بسیار پرطرفدار است. روزانه زمان زیادی صرف چت کردن یا گشتن در کانالها و گروهها میکنیم. بنابراین تلگرام فرصت ایدهآلی برای صاحبان کسب و کار بوجود میآورد تا بتوانند از این فضا بهرهمند شوند. تنوع بالای محتوایی که در تلگرام میتوانید تولید کنید قابل توجه است. عکس، ویدئو، پادکست و فایلهای صوتی و نوشته با هرکیفیت، حجم و مدت زمانی که میتوانید محتوا تولید کنید و در کانال خود قرار دهید. علاوه بر اینها میتوانید از لینکهای خارجی استفاده کنید تا مشتریان خود را به سمت سایت راهنمایی کرده و سوشیال سیگنال قویتری داشته باشید.
حال به بررسی تولید انواع محتوایی که در تلگرام میتوانید تولید کنید میپردازیم. عکسهایی با کیفیت متفاوت راجب کسب و کار خود میتوانید تولید کنید همراه با کپشن که توضیحی است در زیر عکس برای آشنایی بهتر مخاطبین با محصولات شما. فایلهای صوتی با کیفیت و مدت زمان متفاوت که خدمات شما را برای مشتریانتان توضیح دهد. ویدیوهای خود را در تلگرام بدون داشتن محدودیت زمان منتشر کنید. بهتر است از متون طولانی استفاده نکنید چون آمار نشان میدهد کاربران تلگرام خیلی صبور نیستند و علاقهای به خواندن طومار ندارند.
یکی از ویژگیهای بسیار ارزشمند تلگرام ارتباط با کاربران و نظرسنجیها است. به جهت داشتن قابلیت نظرسنجی(poll) در تلگرام میتوانید دریابید کدام کالای شما بیشتر مورد توجه مشتریان قرارگرفته است. کدام خدمتی که ارائه میکنید بیشتر توسط کاربران خریداری شده یا مخاطبین از کدام سرویس رضایت بیشتری داشتند. همچنین میتوانید ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان داشته باشید و به سوالاتشان پاسخ دهید. همیشه بهیاد داشته باشید باید با مشتریان خود در ارتباط باشید، گوش به زنگ باشید تا آنها سفارشات خود را به شما انتقال دهند. بهترین محیط برای این امر تلگرام است.
یکی از ویژگیهای دیگر تلگرام، رباتهای تلگرامی است. شما میتوانید یک ربات تلگرامی طراحی کنید که مشتریان از کالاها و سرویسهای شما مطلع شده و هرکدام را که رضایتشان را جلب کرد به سبد خرید خود اضافه کنند.
3.یوتیوب
در یک کلام بهترین! بهترین محیط برای قراردادن محتوای ویدئویی یوتیوب است. مانند اینستاگرام و تلگرام، پر از کاربرانی است که مدت طولانی در حال گشت و گذار هستند. مخصوصا در سال های اخیر کاربران ایرانی یوتیوب به طور چشمگیری افزایش پیدا کردند؛ داشتن کانال یوتیوب برای شما الزامی است. اما چرا؟
همانطور که میدانیم داشتن محتوای ویدئویی چه درون سایت و چه خارج از سایت الزامی است. بنابراین به منظور بهرهمندی از سوشیال سیگنال باید ویدئو تولید کرده و در محیطی به اشتراک بگذارید که بازدیدکنندگان زیادی چشم انتظار آن باشند. بهترین محیط برای انتشار ویدئوهای شما قطعا یوتیوب است. ویدئوهای خود را میتوانید با هر کیفیت و هر حجم و هر مدت زمانی که میخواهید تولید کنید و کاربران زیادی حتما آن را خواهند دید.
در قسمت Bio کانالتان هم می توانید توضیحاتی راجب نوع محتوای کانال خود بدهید که این مورد در سئو خیلی اهمیت دارد. همچنین لینک محتواهای مربوط به ویدئو را در سایت خود قرار دهید. در سایت نیز لینک ویدئو یوتیوب خود را سنجاق کنید. بدانید که در حال استفاده یکی از بهترین شیوههای سوشیال سیگنال هستید.

چه کسانی خدمات سوشیال سیگنال را انجام می دهند ؟
یکی از وظایف متخصصین تولید محتوا و سئوی سئودیجیکو، فعالیت در شبکههای اجتماعی شماست. همچنین باید در بازه زمانی مقرر این کار صورت گیرد تا در سئو سایت شما تاثیرگذار باشد.
متخصصین سئو باید برای شما حساب کاربری با اطلاعات و لوگوی کسب و کارتان افتتاح کنند، در تقویم سردبیری خود بازههای زمانی مشخصی را به تولید محتوا اختصاص دهند. لینکها را به شدت جدی بگیرند، چه از نظر تعداد چه از نظر اعتبار محتوا.
بنابراین باید سئو سایت خود را دست افرادی بسپارید که سلایق کاربران شبکه های اجتماعی را بدانند و بتوانند برای شما مشتریان جدید اضافه کنند.
و در پایان، از اهمیت سوشیال سیگنال ها نباید غافل شد. چه در سئو و رتبه سایت، چه در جذب مشتری و چه در تبلیغات کسب و کار خود. حتما بهیاد داشته باشید باید برای حسابهای کاربری خود در شبکه های اجتماعی بهطور برنامه ریزی شده محتوا تولید کنید و قرار دهید. از اهمیت لینک گذاری نیز غافل نشوید. سوشیال سیگنال بسیار برای گوگل اهمیت دارد. استفاده از سوشیال سیگنال ها باعث افزایش سرعت، تعداد لینکها، مخاطبان و بازدید سایت میشود. بنابراین با یک تیر چند نشان بزنید و سایت خود را بهتر سئو کنید! آژانس تخصصی سئودیجیکو با سئوی سایتتان و استفاده از بروزترین ابزار ها و شبکه های اجتماعی و ارائه حرفهای ترین خدمات سئو سایت، آماده ی رشد برند و اعتبار کسب و کار شماست.
وبلاگ
پاسخ کامل و جامع هرسوالی که در زمینه سئو و طراحی سایت وردپرسی دارید را می توانید به سادگی در وبلاگ ما پیدا کنید.
( لیست شبکه های اجتماعی ، شبکه های اجتماعی معروف ، شبکه های اجتماعی ،شبکه های اجتماعی موبایل ، ویژگی های شبکه های اجتماعی ، شبکه های اجتماعی چیست ، خدمات و قابلیت های شبکه های اجتماعی ، تاریخچه شبکه های اجتماعی ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، ویژگی های رسانه های اجتماعی ، فواید شبکه های اجتماعی ، مقاله شبکه های اجتماعی ، فروش سوشیال سیگنال ، الگوریتم لینکدین ، نحوه ایجاد بک لینک ، بک لینک فارسی ، ساخت لینک رایگان ، لینک بساز ، رسانه های معروف ایرانی ، شبکه های اجتماعی ایرانی اندروید )