امروزه یکی از نکاتی که مالکان کسب و کار باید به آن توجه داشته باشند، انتشار رپورتاژ آگهی است که زیر مجموعه روابط عمومیست. داشتن وبسایت برای کسب و کار بدون داشتن روابط عمومی مناسب کمکی به کسب مشتری و درآمد نخواهد کرد. به این منظور تهیه گزارش برای معرفی کسب و کار، خدمات و محصولات از وظایفی هستند که کارکنان باید انجام دهند تا در کار خود رونق ایجاد کنند. به دو طریق میتوان گزارش کار تولید کرد: 1. رپورتاژ آگهی، 2. تبلیغات.
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در روابط عمومی، معرفی محصولات و خدمات بهویژه در رسانههای پرمخاطب و معتبر کاربرد دارد. رپورتاژ آگهی شکلی از آگهی است که در قالب گزارش تهیه میشود. در واقع نوعی گزارش یا مقاله است که شما در سایت های پربازدید قرار می دهید تا کاربران بیشتری آن را مشاهده بکنند.
اما هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا برخی از کسب و کارها در رسانههای پرجمعیت رپورتاژ آگهی منتشر میکنند؟ تاثیر رپورتاژ در سئو سایت شما چیست؟ همه سوالاتی که در ذهنتان در مورد بخش مهمی از بازار کسب و کار، رپورتاژ آگهی، ایجاد شده است را با هم بررسی میکنیم تا بتوانیم به پاسخی مناسب برسیم.

رپورتاژ آگهی چیست ؟
همانطور که قبلا به آن اشاره شد رپورتاژ آگهی شکلی از تبلیغات است که در قالب یک گزارش یا خبر تهیه میشود. این تبلیغ بهمنظور برندسازی، معرفی خدمات و محصولات تهیه میشود که در فرآیند طراحی و آماده سازی آن میتوان از تصویر، متن بههمراه کلمات کلیدی و ویدئو استفاده کرد. حتی میتوان برای تهیه رپورتاژ، یک متن خبری در سایتهای خبری منتشر کرد. رپورتاژ آگهی درواقع اصطلاحی است که برای اولین بار در سال 1945 بهکار رفته است.
مخاطبان اینگونه تصور میکنند که رپورتاژ گزارشی بیطرف است که محصول یا خدمتی را معرفی میکند. اما در حقیقت این آگهی تلاشی سازمانیافته جهت ایجاد انگیزه و تقویت جنبه ذهنی مخاطبان برای خرید یا استفاده از یک سرویس است. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبین خود را به سمت مسیری خاص هدایت میکنید. بهعنوان جمع بندی میتوان گفت رپورتاژ آگهی درواقع اطلاعیهای است که مخاطبین و مشتریان را از آخرین اخبار در مورد یک کسب و کار آگاه میکند. مانند سایر نکات مهم سئو، رپورتاژ خبری یک کسب و کار نیز باید به دست افراد خبره سپرده شود تا باعث پیشرفت آن کسب و کار شود در غیر اینصورت نتیجه عکس دارد.
رپورتاژ باید در سایت های معتبر قرار گیرد و در آن می توانید به سایت خود لینک بدهید تا ربات های گوگل، اعتبار آن صفحه را به صفحه ی سایت شما منتقل کنند. همچنین باید در تعداد لینک هایی که در محتوا می گذارید دقت کنید. حتی می توانید لینک بنری بگیرید که تاثیرات خیلی مثبتی برای سایت شما دارد. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.
رپورتاژ آگهی در تبلیغات
امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که تبلیغات همهچیز یک کسب و کار است! شما برای معرفی خود وقت و انرژی زیادی صرف میکنید و محتوا مخاطبپسند تولید میکنید. در حقیقت شما در حال تبلیغ ویژگیها و توانمندیهای خود هستید. انواع محتوا شامل ویدئو، عکس، متن، پادکست و … را تولید میکنید فقط و فقط بهمنظور تبلیغ کار، محصول و خدماتی که ارائه میکنید. بنابراین این نتیجهگیری که تبلیغات خواه ناخواه مهمترین ابزار کسب و کار برای موفقیت است، درست و بهجاست.
ابزاری که مالکان کسب و کار برای تبلیغ سایت و خدمات خود در فضای بزرگ اینترنت دارند رپورتاژ آگهی است. شما باید برای کسب و کار اینترنتی خود رپورتاژ آگهی مناسب و کاربرپسند در جهت اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تهیه کنید. بنابراین میتوانید با استفاده از رپورتاژ خبری در سایتها پربازدید که جمعیت زیادی از کاربران، بهویژه کاربر هدف شما را شامل میشود برای خود تبلیغ کنید. وقتی که محصولات و خدمات خود را به معرض نمایش عده کثیری از کاربران درمیآورید، خیالتان آسوده است که مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.
یکی از مواردی که در کسب و کار اینترنتی بسیار اهمیت دارد بحث سئو است. سئو باعث بهبود رتبه سایت شده و مخاطبان بیشتری را جذب سایت شما خواهد کرد تا از آن بازدید کنند. رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که برای سئو باید به آن توجه کنید که در ادامه به اهمیت آن در سئو خواهیم پرداخت.





مزایای رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی روشی بسیار فراگیر برای تبلیغات اینترنتی است. اما چرا عده زیادی خواهان استفاده از این روش هستند؟ چه مزایایی باعث شده است تا صاحبان کسب و کار به رپورتاژ روی بیاورند؟
رپورتاژ آگهی شامل مزایای پرشماری است که اگر بتوانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید، تاثیر شگفت انگیزی در کسب و کارتان خواهد گذاشت. در ادامه مزایای این روش تبلیغاتی را برمیشماریم:
لینک شدن کلمات کلیدی
برند سازی
عمر طولانی
مناسب برای همه
ارتقا سئو سایت
انتشار در سایت های معتبر
بازدید بیشتر
هزینه مناسب
بازدید بیشتر با رپورتاژ
وقتی که شما رپورتاژ خود را در سایتهای پربازدید منتشر میکنید اطمینان پیدا خواهید کرد جمعیت زیادی از کاربران اینترنتی از حضور شما مطلع خواهند شد. بنابراین مخاطبان شما چند برابر خواهد شد. احتمال اینکه در این میان مخاطبان بیشتری تبدیل به مشتری شما شوند خیلی بیشتر است در مقایسه با زمانی که از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ استفاده نمیکنید. یک رپوتاژ عالی ویژگی هایی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
برند سازی با رپورتاژ
شما کسب و کاری تازه کار دارید و کسی از حضور شما در بازار اطلاعی ندارد. با رپورتاژ می توانید مشتریان هدف را با کسب و کار خود آشنا کنید. بنابراین به کمک رپورتاژ آگهی شما میتوانید حتی برند خود را خلق و به کاربران بشناسانید. شناسایی شما به عنوان یک برند جدید و خاص با کیفیت رپورتاژ شما رابطه مستقیم دارد. هرچه رپورتاژ خبری بهتری تولید و منتشر کنید، به عنوان برند موفقتری در بازار شناخته خواهید شد.
یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تداوم به انتشار رپورتاژ است. یعنی در بازه زمانی مشخص بتوانید رپورتاژ خبری مناسب تهیه و نشر دهید تا اعتبار برند خود را افزایش دهید. بنابراین پس از برندسازی به افزایش اعتبار برند بهعنوان یکی از فواید استفاده از رپورتاژ یاد خواهیم کرد که مانند برندسازی باید جدی گرفته شود. پس باید در تقویم سردبیری خود، برای مسئول روابط عمومی کسب و کارتان تولید رپورتاژ آگهی را بهعنوان مهمترین وظیفه تعریف کنید.

مناسب برای همه
یکی از ویژگیهای بسیار مهم رپورتاژ خبری مناسب بودن برای تمامی کسب و کارها با هر اندازه و نوعی است.کسب و کارتان هرچقدر که بزرگ یا کوچک باشد میتوانید از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.
برای انواع مختلف کسب و کارها نیز میتوان از آن استفاده کرد. ما 2 نوع کسب و کار داریم: 1. B2B(business to business) – 2. B2C(business to client). یعنی چه کسب و کاری داشته باشید که خدماتی را برای کسب و کار دیگری فراهم میکند(نوع 1) و چه کسب و کاری داشته باشید که برای کاربران خدمات ارائه میکند(نوع 2) میتوانید از رپورتاژ آگهی بدون محدودیت استفاده کنید.
بنابراین فارغ از نوع و اندازه کسب و کارتان میتوانید با تولید یک رپورتاژ قدرتمند برند خود را به کاربران و کسب و کارها دیگر معرفی کنید.
عمر طولانی
محتوایی که شما تولید میکنید همواره توسط کاربران خوانده نمیشود. اگر محتوای شما محتوایی به اصطلاح سبز نباشد، پس تاریخ انقضا دارد. بنابراین شما با دو چالش جدید روبرو هستید: 1. تولید محتوای جدید – 2. بهروز رسانی محتوای قبلی. بنابراین شما همواره با موضوعی به نام تولید محتوا سر و کله خواهید زد و باید بهصورت مداوم در سایت خود محتوای جدید قرار دهید. تفاوتی که رپورتاژ با سایر محتوایی که تولید میکنید دارد در همین موضوع است. نیازی نیست که شما همواره رپورتاژ خبری تولید کنید.با لینک سازی مناسب، عمر طولانی آن باعث میشود با یک بار تولید خیالتان از تبلیغ کسب و کارتان آسوده باشد.
اما درنظر داشته باشید، برای افزایش اعتبار برند خود بهتر است رپورتاژ را مانند تولید محتوای سایت خود درنظر بگیرید و محتوایی غیر کپی و یونیک قرار دهید.
لینک شدن کلمات کلیدی
یکی از استانداردهایی که باید برای سئو سایت خود حتما حتما رعایت کنید، لینکهای داخلی و خارجی است. گوگل اعتبار محتوایی که تولید میکنید را در لینکها میسنجد! اگر تعداد و اعتبار لینکها به اندازه مناسب باشد، سئو سایت شما قویتر خواهد بود و رتبه سایت شما بهبود خواهد یافت.
دو نوع لینک داریم: 1.لینک داخلی 2.لینک خارجی. یکی از فواید استفاده از رپورتاژ آگهی افزودن لینک خارجی به تاریخچه سئو سایت شماست. علاوه بر اینکه محتوایی برای معرفی خود تولید میکنید، لینکهایی نیز در این محتوا قرار میدهید که مخاطبان و ربات گوگل را به سمت سایت شما روانه کند.
هزینه مناسب
رپورتاژ آگهی در مقایسه با تبلیغات، هزینه کمتری دارد. هرچه رپورتاژ بهتر و با کیفیتتری تولید کنید، وایرال شدن آن در سایتهای معتبر و شبکه های اجتماعی بیشتر خواهد بود. شما با مقداری هزینه(که در ادامه به تعرفه رپورتاژ خواهیم پرداخت) میتوانید رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید. البته درنظر داشته باشید رپورتاژ تاثیری که در کسب و کار شما می گذارد، مقدار هزینه شما برای آن را توجیه خواهد کرد!
ارتقا سئو سایت
با توجه به نکاتی که تا به حال گفته شد، انتشار رپورتاژ تاثیر بسزایی در سئو سایت شما دارد. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روشها برای گرفتن بک لینک و سئو خارجی است. هنگامی که یک رپورتاژ در سایتی پرمخاطب منتشر میکنید، روی برخی کلمات کلیدی به دلخواه لینک میدهید، سپس کاربران با کلیک برروی این لینک به سایت شما منتقل میشوند و ربات گوگل نیز بواسطه آن لینک وارد سایت شما می شود و اعتبار آن صفحه را به صفحه شما می دهد.
این فرآیند برای گوگل تعریف دارد. این لینکها باید فالو(follow) باشند. داشتن لینکهای فالو برای سایت شما الزامی است. همچنین متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی پیدا خواهد کرد.




لطفا فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید تا کارشناسان سئو تیم ما سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و تحلیل کنند.
نکاتی که در تهیه رپورتاژ آگهی باید رعایت کرد


ویژگیهای یک رپورتاژ آگهی جذاب و تاثیرگذار
- ساده و روان
- لحن و ادبیات درست
- لینک سازی مناسب
- شناسایی مخاطب
- انتخاب موضوع جذاب
- نتیجه گیری مناسب
- رعایت اصول نگارشی
- عنوان خبری و جذاب
- شناسایی کلمه کلیدی مناسب
- متن کاربردی و مناسب
برای رپورتاژ چقدر هزینه کنیم؟
هر سایتی برای نمایش رپورتاژ آگهی شما هزینه دریافت میکند. در فضای کسب و کار اینترنتی مجموعه قوانینی بهعنوان تعرفه رپورتاژ وضع نشده است. بنابراین هر سایتی متناسب با قوانین و ارزش و اعتبار خود از شما هزینهای دریافت میکند.
برای انتخاب یک ناشر باید سوابق کاری آن را زیر ذرهبین ببرید و آمار آن سایت را بهدقت بررسی کنید. درحقیقت باید سایت مورد نظر را با دقت تحلیل کنید. ویژگیهایی نظیر PA(Page Authority)، DA(Domain Authority) و spam score را با ابزار MozBar بررسی کنید تا از قدرت سایت هدف اطمینان حاصل کنید. تعرفه رپورتاژ در سایتهای ایرانی از حداقل 200هزار تومان شروع می شود. همچنین برای اطلاع از قیمت سئو هم میتوانید از طریق منوی سایت، به صفحه مربوطه بروید.
در این نوشته خواندیم که رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روشها برای تبلیغ کسب و کار شماست. با رپورتاژ میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم بازدید سایت خود را ارتقا دهید، از نعمت بک لینکها با عمر طولانی بهرهمند شوید، اعتبار برند خود را افزایش دهید، رتبه سایت خود را ارتقا دهید و سئو بهتری را برای سایت خود تضمین کنید. همه کسب و کارها میتوانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند. وجه تمایز میان کسب و کارها در حرفهای بودن، استاندارد نویسی و جذابیت رپورتاژ آنهاست. با نوشتن یک رپورتاژ کاربرپسند موفقیت کسب و کار و ارتقا رتبه سایت خود را تضمین کنید. برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان آژانس تخصصی سئودیجیکو ارتباط بگیرید.
گزیده ای از مطالب وبلاگ ما
پاسخ کامل و جامع هرسوالی که در زمینه سئو و طراحی سایت وردپرسی دارید را می توانید به سادگی در وبلاگ ما پیدا کنید.
( نمونه رپورتاژ آگهی ، قیمت رپورتاژ آگهی ، رپورتاژ آگهی دائمی ، رپورتاژ آگهی ، رپورتاژ اگهی رایگان ، بهترین رپورتاژ آگهی ، خرید رپورتاژ آگهی ، ویژگی های رپورتاژ آگهی ، تلفظ رپرتاژ ، نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی ، بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی ، رپورتاژ اگهی رایگان ، ویژگی های رپورتاژ آگهی ، پکیج رپورتاژ اگهی ، رپورتاژ اگهی چیست ، هزینه رپورتاژ آگهی ، تهیه رپورتاژ ، سایت رپورتاژ آگهی )